Βελτιστοποιώντας το περιεχόμενό σας για τις μηχανές αναζήτησης, αυξάνετε τις πιθανότητες να βρεθείτε σε υψηλότερη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Το να έχει κανείς διαδικτυακή παρουσία δεν αποτελεί πλέον επιλογή, αλλά αναγκαιότητα.
Από τις μικρές επιχειρήσεις έως τις τεράστιες πολυεθνικές εταιρείες, η διαδικτυακή προβολή έχει μεγάλο αντίκτυπο στην επιτυχία μιας επιχείρησης.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ύπαρξη μιας στρατηγικής βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι υψίστης σημασίας για όποιον θέλει να αναπτύξει την επιχείρησή του στο διαδίκτυο.
Τι είναι το SEO και γιατί είναι σημαντικό;
Το SEO σημαίνει βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης και είναι ο καλύτερος τρόπος για να προσελκύσετε περισσότερα “βλέμματα” στον ιστότοπο, το περιεχόμενο και την επωνυμία σας.
Βελτιστοποιώντας το περιεχόμενό σας για τις μηχανές αναζήτησης, αυξάνετε τις πιθανότητες να καταταγείτε υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Η οργανική αναζήτηση είναι τόσο αποτελεσματική επειδή οι άνθρωποι που συναντούν το περιεχόμενό σας το αναζητούν ενεργά. Αυτό συνήθως σημαίνει καλύτερης ποιότητας leads και, ως εκ τούτου, περισσότερη αλληλεπίδραση και μετατροπές.
Το SEO είναι ένας οικονομικά αποδοτικός τρόπος για να ενισχύσετε την προβολή σας και έχει τεράστιες μακροπρόθεσμες δυνατότητες.
Σε αντίθεση με την πληρωμένη διαφήμιση, όπου η εμβέλειά σας συνήθως πέφτει στο κενό τη στιγμή που σταματάτε να πληρώνετε, ένα κομμάτι περιεχομένου βελτιστοποιημένο για μηχανές αναζήτησης μπορεί να συνεχίσει να έχει επισκεψιμότητα μήνες (ή και χρόνια) μετά την αρχική του δημιουργία.
Χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια εκ των προτέρων και μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος για να δείτε τα αποτελέσματα, αλλά σίγουρα αξίζει να περιμένετε.
5 Εύκολες Τεχνικές Στρατηγικής SEO για Αρχάριους
Παρόλο που το SEO είναι μια στρατηγική για να κατατάξει ο αλγόριθμος των μηχανών αναζήτησης το περιεχόμενό σας υψηλότερα, θα πρέπει πάντα να επικεντρώνεστε στο κοινό σας και στην παροχή πολύτιμου περιεχομένου!
Οι μέρες του keyword stuffing και άλλων black hat τεχνικών SEO έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.
Οι κακές πρακτικές SEO θα γυρίσουν μπούμερανγκ, γι’ αυτό να θυμάστε πάντα: το περιεχόμενό σας πρέπει να είναι γραμμένο για ανθρώπους και βελτιστοποιημένο για τις μηχανές αναζήτησης, όχι το αντίστροφο!
Το να δώσετε έμφαση στο SEO είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε την οργανική επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας.
Ας εμβαθύνουμε σε ορισμένες βασικές τεχνικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σήμερα για να ξεκινήσετε τη στρατηγική SEO σας!
1. Επικεντρωθείτε στο τμήμα "Συναφείς αναζητήσεις"
Η ενότητα “Συναφείς αναζητήσεις” της Google είναι ένα χρυσωρυχείο για τη SEO στρατηγική σας.
Όταν αναζητάτε κάτι, η Google συχνά προτείνει ποια άλλα σχετικά θέματα μπορεί να είναι χρήσιμα.
Αυτός είναι ένας εξαιρετικός, δωρεάν τρόπος για να κάνετε έρευνα λέξεων-κλειδιών και να γράφετε για πράγματα που ενδιαφέρουν τους ανθρώπους.
Μια άλλη πηγή για να μάθετε ποιες ερωτήσεις έχει το κοινό σας σχετικά με συγκεκριμένα θέματα είναι το Answer the Public του Neil Patel.
2. Μελετήστε τον ανταγωνισμό σας
Το να εξετάζετε τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να συγκεντρώσετε πληροφορίες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη στρατηγική SEO σας.
Εντοπίστε τις λέξεις-κλειδιά για τις οποίες βρίσκονται σε υψηλή θέση στην κατάταξη και μελετήστε το προφίλ των backlink τους – θα χρειαστείτε κάποιο εργαλείο SEO όπως το Semrush ή το Diib για αυτό.
Προτείνουμε, προτού επενδύσετε στην αγορά κάποιου εργαλείου SEO, να εγγραφείτε για μια δωρεάν δοκιμή, να συγκεντρώσετε τις πληροφορίες που χρειάζεστε και να αποφασίσετε αν αυτό το εργαλείο θέλετε να το χρησιμοποιήσετε ξανά στο μέλλον.
Ένας άλλος τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να αναλύσετε το περιεχόμενο των ανταγωνιστών σας. Εξετάστε τι είναι αυτό για το οποίο γράφουν και τι ανταπόκριση παίρνουν από το κοινό τους. Μην μιμηθείτε τη στρατηγική τους, αλλά αξιολογήστε αυτό που φαίνεται να λειτουργεί γι’ αυτούς και χρησιμοποιήστε αυτή τη γνώση για να λάβετε αποφάσεις σχετικά με τη δική σας στρατηγική.
3. Εσωτερικοί Σύνδεσμοι - Links και Backlinks
Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι είναι πραγματικά χρήσιμοι για το SEO, καθώς παρέχουν περαιτέρω πληροφορίες στους αναγνώστες σας. Οι μηχανές αναζήτησης το βλέπουν αυτό ως ένα πιο χρήσιμο κομμάτι του περιεχομένου σας.
Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι βοηθούν επίσης τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν τη σχέση μεταξύ των διαφόρων σελίδων/posts στην ιστοσελίδα σας. Επίσης, θα ενθαρρύνουν τους αναγνώστες να διαβάσουν περισσότερο από το περιεχόμενό σας.
Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε συνδέσμους προς άλλες εξωτερικές πηγές, αν πιστεύετε ότι είναι χρήσιμες για τους αναγνωστές σας ή αν σας διευκολύνουν να τεκμηριώσετε την άποψή σας. Θα πρέπει επίσης να μετατρέπετε κάθε αναφορά μιας επωνυμίας σε σύνδεσμο.
Τα backlinks, από την άλλη πλευρά, είναι ένας σημαντικός παράγοντας κατάταξης.
Τα backlinks είναι σύνδεσμοι από άλλους ιστότοπους προς τον δικό σας. Παρόλο που η ποσότητα βοηθάει εδώ, η ποιότητα είναι ακόμη πιο σημαντική.
Όταν ιστότοποι υψηλής ποιότητας παραπέμπουν στον ιστότοπό σας, αυτό λέει στον αλγόριθμο ότι το περιεχόμενό σας είναι ακριβές και αξιόπιστο.
Αντίθετα, το να έχετε ύποπτους ιστότοπους που συνδέονται με τον δικό σας μπορεί να βλάψει τη φήμη σας, δυσκολεύοντας την κατάταξή σας στην κορυφή.
4. Ανανέωση περιεχομένου που έχει ξεπεραστεί
Το SEO περιεχόμενό σας θα παραμείνει αποτελεσματικό μακροπρόθεσμα, εφόσον παραμένει σχετικό.
Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να εξετάζετε συχνά παλαιότερο περιεχόμενο που έχει καλή απόδοση και να το ενημερώνετε αν χρειάζεται.
Μπορεί να μην είναι πάντα απαραίτητο, αλλά σκεφτείτε: υπάρχει κάτι άλλο που μπορείτε να προσθέσετε για να κάνετε αυτό το περιεχόμενο ακόμη πιο πολύτιμο;
Ή μήπως υπάρχει κάτι εκεί μέσα που δεν είναι πλέον αληθινό ή σχετικό; Η τακτική ενημέρωση του περιεχομένου σας είναι μια εξαιρετική πρακτική για το SEO.
Η Google τείνει να ευνοεί το ενημερωμένο και σχετικό περιεχόμενο. Αυτό μπορεί επίσης να προσελκύσει και άλλους χρήστες να μοιραστούν το περιεχόμενο σας, άρα και νέους συνδέσμους (backlinks) από άλλα websites. Τα backlinks θα πρέπει να αποτελούν μέρος της στρατηγικής σας για το SEO.
5. Core Web Vitals
Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας του SEO είναι τα Core Web Vitals του ιστοτόπου σας. Αποτελούν μέρος των παραγόντων κατάταξης που χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης και δεν πρέπει να παραβλέπονται.
Τα Core Web Vitals συγκεντρώνονται μέσω πραγματικών δεδομένων χρηστών και οι παράγοντες αυτοί είναι σημαντικοί για μια συνολική εμπειρία χρήστη. Μετράει:
- Largest Content Paint (LCP) – Πόσος χρόνος χρειάζεται για να φορτώσει πλήρως το κύριο περιεχόμενο της σελίδας σας (στόχος είναι 2,5 δευτερόλεπτα ή λιγότερο).
- Καθυστέρηση πρώτης εισόδου (First Input Delay – FID) – Πόσος χρόνος χρειάζεται για να μπορέσουν οι χρήστες να αλληλεπιδράσουν πραγματικά με το περιεχόμενό σας (στόχος είναι 100 χιλιοστά του δευτερολέπτου ή λιγότερο).
- Cumulative Layout Shift (CLS) – Πόσο μετακινείται το περιεχόμενό σας στη σελίδα μέχρι να τοποθετηθεί στη σωστή θέση (στόχος είναι 0,1 ή λιγότερο).
Αυτό μπορεί να είναι λίγο υπερβολικά τεχνικό, αλλά σε γενικές γραμμές, πρόκειται για την εμπειρία του χρήστη όταν έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με τον ιστότοπό σας.
Η καλή εμπειρία χρήστη αποτελεί σημαντικό μέρος της στρατηγικής σας για το SEO, οπότε θα πρέπει να αφιερώσετε χρόνο για να βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι “υγιής”.
Μερικοί άλλοι παράγοντες στους οποίους πρέπει να δώσετε προσοχή:
- Ταχύτητα σελίδας – Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Google PageSpeed Insights ή το GTmetrix για να αναλύσετε την ταχύτητα του ιστότοπού σας και να λάβετε συστάσεις για βελτίωση.
- Δυνατότητα προσαρμογής σε κινητά τηλέφωνα – Οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα για να περιηγηθούν στο internet, οπότε βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας φαίνεται καλά στα κινητά τηλέφωνα και είναι λειτουργικός.
- Βελτιστοποίηση εικόνων – Αυτό είναι ένα συνηθισμένο λάθος που προκαλεί μεγάλο πρόβλημα – οι βαριές εικόνες επιβραδύνουν τον ιστότοπό σας, οπότε βεβαιωθείτε ότι βελτιστοποιείτε κάθε μέσο πριν το ανεβάσετε στον ιστότοπο.
Content is the King όσον αφορά το SEO, αλλά αν οι άνθρωποι φεύγουν πριν προλάβουν να δουν το περιεχόμενό σας, δεν έχει σημασία πόσο καλό είναι.
Pro Tip: Απογειώστε το Brand σας με την δύναμη του SEO
Για να ανακεφαλαιώσουμε, αυτά τα πέντε σημεία θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε το οργανικό SEO και την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας:
- Επικεντρωθείτε στην ενότητα “Συναφείς Αναζητήσεις” στην Google.
- Βρείτε τι ψάχνουν οι χρήστες και δημιουργίστε αντίστοιχο περιεχόμενο για την ιστοσελίδα σας.
- Μελετήστε τον ανταγωνισμό σας. Δείτε τι κάνουν καλά και τι κάνουν λάθος και μάθετε από αυτό. Μην προσπαθήσετε να μιμηθείτε τις ενέργειες τους, συλλέξτε πληροφορίες.
- Χρησιμοποιήστε εσωτερικούς συνδέσμους και backlinks. Οδηγήστε τους χρήστες στο περιεχόμενο σας.
- Ανανεώστε το ξεπερασμένο περιεχόμενο. Αναθεωρήστε τα κείμενα, τα post και τις φωτογραφίες σας συχνά.
- Δώστε προσοχή στα Core Web Vitals και στην εμπειρία του χρήστη.
Θυμηθείτε, αυτές οι στρατηγικές λειτουργούν παράλληλα και η εφαρμογή τους συνδυαστικά συνήθως οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα!
Το να επενδύσετε χρόνο και να εργαστείτε στην αύξηση της οργανικής σας επισκεψιμότητας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποκτήσετε μεγαλύτερη προβολή και να αναπτύξετε το brand σας.
Επίσης, μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση μάρκετινγκ στη στρατηγική περιεχομένου SEO σας δεν θα οδηγήσει μόνο σε περισσότερη οργανική επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, αλλά θα φέρει και περισσότερους χρήστες στο περιεχόμενό σας γενικά.